قفل نرم افزاری هلو (SLM)
سالها است که قفل سختافزاری برای جلوگیری از کپی شدن نرمافزارها و ایجاد امنیت در استفاده از آنها، همراه کاربران بوده است. شاید در این بین مشکلات بسیاری به کاربران تحمیل شده که از آن جمله میتوان به مفقودی، صدمه دیدن و سوختن این قطعه کوچک سختافزاری اشاره کرد. در همین راستا شرکت مهندسی نرمافزار هلو جهت کاربری آسانتر، امنیت بالاتر و رفاه بیشتر کاربران اقدام به ارائه نسخهی نرمافزار به همراه لایسنس معتبر، منطبق با آخرین تکنولوژی روز و در قالب سیستم SLM (Smart License Management) نموده است.شرکت برسام محاسب نمایندگی نرم افزار هلو در شرق تهران کلیه نرم افزارهای هلو را با قفل slm ارائه مینماید .
نحوه عملکرد سیستم SLM:
در سیستم SLM مشترکینی که نرمافزار را خریداری مینمایند به جای قفل سختافزاری داخل پک خود یک عدد کارت حساب کاربری هوشمند (Smart Account Card) دریافت خواهند کرد. در واقع برای هر شناسه محصول (سریال) یک عدد کارت حساب کاربری هوشمند (Smart Account Card) وجود دارد که روی این کارت دو فیلد شناسه محصول و کد امنیتی از قبل چاپ شده است.
در اجرای نسخه قبلی نرمافزار، اتصال قفل سختافزاری به سیستم کامپیوتری و شناسایی آن توسط ویندوز و برنامه الزامی بود. اما حالا در نسخه جدید که مجهز به سیستم SLM است، کافی است یک بار پس از نصب برنامه (هنگام اولین اجرای نرمافزار) عملیات فعالسازی صورت پذیرد.
در صورتی که سیستمی که نرمافزار بر روی آن نصب شده است به اینترنت متصل باشد، فعالسازی فقط با یک کلیک انجام خواهد شد. با این حال جهت دریافت کد فعالسازی برای کاربرانی که سیستم ایشان به طور مستقیم به اینترنت متصل نیست، درگاههای مختلفی همانند سامانه پیام کوتاه و صفحاتی از وبسایت هلو در نظر گرفته شده است تا بدین ترتیب بتوانند کد فعالسازی را دریافت کرده و نرمافزار خود را فعال کنند.
استفاده از قفل نرمافزاری یا قفل SLM مزایای زیادی دارد که نرمافزار هلو از این مزایا بهره برده است.
نکاتی که باید در مورد سیستم SLM (قفل نرم افزاری هلو) بدانید:
با توجه به این که قطعه اصلی نرمافزار، کارت حساب کاربری هوشمند است، درصورت مفقودی، سرقت و یا مخدوش شدن، مجددا کارتی صادر نمیشود و صرفا اطلاعات کارت، به شماره همراه مالک نرمافزار ارسال خواهد شد.
قبل از حذف نرمافزار یا تعویض ویندوز یا تعویض سیستم کامپیوتری، حتما باید نرمافزار قبلی غیرفعال شود.
هنگام نصب نرمافزار کافیست در پنجره مربوط به انتخاب نوع قفل، گزینه “حساب کاربری هوشمند” انتخاب گردد.
با توجه به اینکه شماره همراه مالک نرمافزار، دریافتکننده کلیه اطلاعات اصلی نرمافزار نظیر پیامکهای کد فعال/غیرفعالسازی، رمز و… است، لذا در تمامی مراحل فعال یا غیرفعالسازی نرمافزار (حتی هنگام ارسال پیامک) از شماره همراه مالک نرمافزار استفاده کنید.
در صورتی که شماره همراه مالک نرمافزار تغییر کرد، برای این که در سیستم هلو نیز شماره جدید شناسایی شود کافیست یکبار نرمافزار با شماره قبلی غیرفعال و سپس با شماره جدید فعال گردد. از این پس شماره جدید ملاک کلیه عملیات در سیستم خواهد بود.
جهت ارتقا نسخه نرمافزار باید از نرمافزار خدمات هوشمند (Smart Help) استفاده نمایید.
جهت مشاهده و استفاده از امکانات جدید خریداری شده در نرمافزار، از پنل سمت چپ برنامه گزینه بهروزرسانی را انتخاب کنید. با انجام این عمل نرمافزار شما خود به خود غیرفعال میگردد و شما با اجرای مجدد نرمافزار، لازم است آن را فعال نمایید.
تعویض قفل سختافزاری به کارت حساب کاربری هوشمند: برای این منظور، باید ضمن مراجعه حضوری، قفل سختافزاری قبلی خود را به نمایندگی تحویل داده و نمایندگی یک پک جدید همراه با کارت حساب کاربری هوشمند دارای شناسه محصول جدید به مشترک تحویل خواهد داد.
شناسه محصول جدید، تمامی امکانات شناسه محصول قبلی را دارا خواهد بود و این عملیات هیچ هزینهای برای مشترک ندارد.
در بازههای مختلف زمانی و برای امنیت سیستم نرمافزاری ممکن است نرمافزار مجددا درخواست کد فعالسازی کند که از قبل در برنامه نسبت به انجام این امر اطلاعرسانی خواهد شد.